תמונת מופע: עיונים בחוכמת המזרח מאז ועד היום

להרבות טוב בעולם: מבודהיזם לדאו- ומה שביניהם 
מרצה: אביגיל פן לוי

המתפרה, האלה 2, אבו גוש (מפת הגעה)
יום שלישי, 16 יולי 2024 בשעה 11:45
מחיר 45 ₪

פרטי ההרצאה

עיונים בחוכמת המזרח מאז ועד היום

בסדרה זו נתוודע לתורות הרוח כפי שצמחו בדרום ומזרח אסיה, ובדרכים בהן נוכל לשאוב מהן השראה וחכמה. נשוחח, בין היתר, על סבל ומצוקה, על האפשרות לשחרור והרפיה, על חמלה ועל חכמת הלב. נתוודע אל תורת הבודהה, ניגע בתצורות השונות אותן לבש הבודהיזם בהודו, וננדוד עמו לסין אל המפגש הייחודי בינו לבין הדאו. בד בבד, נתאמן באימונים שצמחו באסיה, נקרא קטעי טקסט מעוררי השראה ונשאל את עצמנו כיצד עולמות הרוח העתיקים הללו יכולים לגעת ברוחנו וליבנו שלנו, בישראל בת זמננו.
 

מרצה: אביגיל פן לוי - החוג ללימודי דתות באוניברסיטה העברית, חוקרת את המפגש בין תורות הודו העתיקה לבודהיזם לסוגיו ובמיוחד את המגע בין גוף לרגשות בתורות אסיה. תלמידת סנסקריט, פאלי וטיבטית, מורה ליוגה ויוגה תרפיה.
 

11:45-13:00
 

16/7 להרבות טוב בעולם: מבודהיזם לדאו- ומה שביניהם 

במפגש זה נמשיך אל הבודהיזם המאוחר, או 'המרכבה הגדולה'- זרם בודהיסטי מרכזי ששם במרכזו את מושג החמלה לצד חקירת הדרך בה האדם שזור כחלק בלתי נפרד מהעולם. נשוחח על הדרך בה פוגש הבודהיזם המאוחר את תורת הדאו הסינית המדגישה את עקרון ה'עשיה ללא עשיה', ועל הולדת הצ'אן (זן ביפנית) מהמפגש הייחודי הזה. בתוך כך, נשאל את עצמנו שאלות על חמלה, על לב פתוח ואוהב בתקופות מאתגרות, על מאמץ ועל הרפיית המאמץ

הגדרות הדפדפן שלך לא מאפשרות להתקדם
יש ללחוץ על הכפתור למטה בכדי להמשיך
לרכישת כרטיסים לחץ כאן

בחירת כרטיסים

מערכת למכירת כרטיסים